Thursday, June 9, 2011

Apa yang ku cari selama ini..apayang aku sudah lakukan selama ini...apakan yang terbaik sudah ku lakukan atau aku masih lalai dalam mengejar dunia yang tiada kesudahannya..penuh tipu daya dan merupakan sementara.apakah aku sudah punya teman yang bisa membimbing ku seikhlasnya dalam aku sendiri mencari..dan terus mencari sinar dlam aku menuju jalan yang diredhaiNYA...
ingin sekali aku sendirian...merenung bintang ciptaan yang Maha Agung..ingin sekali sendirian muhasabah diri....mencari ketenangan dan menilai diri...layakkah aku...sudah banyak kah amalan yang ku lakukan ..di terima kah amalan ku....
Ya Allah!! sesungguhnya aku memohon pada mu syurga dan apa yang mendekatkan kepadanya,samada dari perkataan maupun perbuatan,Dan kami berlindung kepada MU dari azab neraka dan apa yang mendekatkan kepadanya,samada dari perkataan maupun perbuatan.YA Allah sesungguhnya kami mohon kepadaMU segala kebaikan dunia dan akhirat,apa yang kami ketahui dan yang kami tidak ketahui.
Dan kami berlindung kepadamu dari dari segala kejahatan dunia dan akhirat,sama ada yang kami ketahui mahupun yang tidak kami ketahui,
Ya Allah kami bahawasanya kami mohon kepada mu kebaikan seperti apa yang dimohon hambaMU dan nabi MU...Nabi Muhammad saw dan para hambaMU yang soleh.dan kami berlindung kepadaMU dari kejahatan seperti apa yang dimohon oleh hambaMU dan NabiMU dan para hambaMU yang soleh.Ya Allah sesungguhnya kami mohon kepadaMu hidayah,ketakwaan pemeliharaan dan kekayaan.Ya Allah sesungguhnya kami mohon iman yang sempurna,keyakinan yang benar,amal yang diterima,taubat nasuha sebelum mati.ketenangan ketika mati,keampunan dan rahmat setelah mati.

Ya Allah Cintakanlah kami kepada keimanan,hiasilah hati kami dengan keimanan,bencikanlah kami kepada kekufuran,kefasikan dan kemaksiatan dan jadikan lah kami orang yang mendapat petunjuk.

Ya Allah! baguskanlah kesudahan segala urusan kami dan jauhkan lah kami dari kehinaan dunia dan azab akhirat.semoga Allah mencurahkan rahmat dan kesejahteraan keribaan junjungan kami Nabi Muhammad saw,keatas keluarganya dan para sahabatnya,dan segala puji bagi Allah tuhan semesta alam AMENN.......

1 comment:

  1. Hati Emas kena tanya kumpulan Kembara pada M.Nasir laa hehehehe....

    ReplyDelete