Tuesday, March 30, 2010

Hari-hari yang sibuk..namun harus ku harungi jua

Lukisan terkini M Zahin Zafri....6th...semuga jadi anak yang soleh berjaya didunia dan akhirat..amin...

Sibuknya aku hari ini....sempat posing kat masjid....


Zahin demam kesian budak ni....mama sedih..tau..

Saat bahagia Zahin kena peluk dengam mama..siap dengan bantal peluk dia...

sedihnye hari ini...sibuknya aku hari ini tuhan sajalah yang tahu...subuh shyapie..lagi dah bangun menguruskan anak-anak..untuk ke sekolah...yang sekolah pagi tahap tadika je..alhamdulillah senang di kejutkan dari tidur ,mandi macam biasa..sarapan meehoon sup..sodap tu..untuk tekak anak ku..Zahin zafri..alhamdulillah berkat kesabaran guru tadika .dan juga kesungguhan Zahin ..dia dah boleh membaca..nakal budak macam biasa jer...tapi budak ni kalau kurang diberi perhatian sikit dia sendiri akan minta contoh nya dia akan kata "mama tak sayang zahin,mama tak teman zahin melukis.mama tak peluk zahin pun kan..hari ni'so fahamlah aku dah terlebih sibuk...

Zahin sesibuk mama ,pun mama akan pastikan peluk zahin hari -hari..tau..kiss zahin tau...hari ini hari selasa routin mingguan ku ke kuliah di masjid berhampiran..kelam kabut juga di buatnya mana nak siap kan keje rumah yang tak sudah-sudah..kemas ini itu berpeluh juga di buatnya...kalau tak berpeluh makna tak sihat..ler aku ni..alhamdulillah diberikan kesihatan yang baik untuk meneruskan kelansungan hidup ku..bye hubby pergi keje..hantar zahin gi tadika..beras satu bab...untuk aku ..haha kena buat aerobik ler....kasi mantop..hehe..kalau tak buat badan rasa semacam jer..kadang buat sorang-sorang kadang-kadang buat dgn kawan..best juga..segar..juga..alhamdulillah..habis dlm satu jam tepat...uhhhh jam dah tunjuk pukul 9 maka aku perlu kekelas Al quran..rasa macam tak sempat jer ..sebab lepastu nak berkejar ke masjid pula..dalam pada tu boleh layan Face Book lu sambil layan kekawan..maklum lama tak jumpa maka bermacam story lah ..ada suka ada duka..ada berjaya ada bahagia,malah ada yang menderita..itulah kehidupannn sebenarnya...pahit manis ,masam,kelat,tengik ..kena harungi jua...sudah tertulis..tabahkan saja hati menghadapi ujian hidup di dunia sementara usia masih berbaki yang sedikit saja ni..

Oppppsss sampai kelas mengaji macam tak sempat tapi kata ustazah Jamilah .."sempat lagi ani teruskan bacaan.. alhamdulillah lancar...so bergegas ke masjid bersama teman setia..ku.Kak Nor..yang setia menemani ku..sampai masjid Masyallah Ustaz dah baca doa....terasa..diri bersalah ..kerana melanggar tatacara...menghadiri majlis ilmu..patut kita sampai dulu pada ustaz....ampun tak buat lagi...adat kita menumpang orang...

tot tet.tot tet..dah hampir pukul 12..alhamdulillah balik umah nasi dah masak anak daro den masak...Adilah sekolah sesi petang ,memudahkan aku..ada pembantu..sekurangnya aku masak lauk aje...ringan bebanku sejuk perut ku mengandungkan dia..semoga kakak jadi anak yang solehah....Zahin pun dah dijemput oleh kakak ..dah sampai ke rumah.....aku tak pernah tengok Zahin balik dari tadika terus tidur..hari ni dia tidur dengan lenanya..someting wrong...betul tekaan ku dia DEMAM...kesian anaku..esok pasti tak gi sekolah...rugi la....dah ditentukan dia demam hari ni ..aku ikhtiarkan dgn memberi paracetamol...kurang sikit namun badan masih panas...insyallah esok sembuh le tu....aku cari puncanya..ehh macam Dr lak...yelah jadi ibu kena lah peka dgn apa yang berlaku pada anak-anak...tengok mulut dia suruh nganga..rupanya nak tumbuh gigi gerahamm..gusi nya membengkak...padan dari semalam dia merengek...hehe nak tumbuh gigi boleh demam tau...kesian Zahin...biasa tengok berlari sana-sini hari ni tidur ..aje bangun minta kertas nak melukis aku akur je memang budak niada bakat melukis macam mama dia..hehe..hobbynye melukis..

Petang..ada agenda lain lak..hehe nak pergi sauna.....keluarkan peluh,buang toksin...arghhhh segar....sibuk nye aku..walau tak bekerja....malam ni nak sambung baca buku AISHAH ummul Mukminin....Keanggunan Sejati...best buku ni...baca jangan tak baca....

1 comment: